KENAPA SEKARANG ? DAH NAK MASUK 3 TAHUN ...Pendedahan BERANI MATI Tun Mahathir Mengenai MH370 Yg Sangat MENGEJUTKAN !

KENAPA SEKARANG ? DAH NAK MASUK 3 TAHUN ...Pendedahan BERANI MATI Tun Mahathir Mengenai MH370 Yg Sangat MENGEJUTKAN !

KENAPA SEKARANG ? DAH NAK MASUK 3 TAHUN ...Pendedahan BERANI MATI Tun Mahathir Mengenai MH370 Yg Sangat MENGEJUTKAN !

Pendedahan BERANI MATI Tun Mahathir Mengenai MH370 Yg Sangat MENGEJUTKAN ! Kenapa Sekarang ?


ARTIKEL MENARIK: Kurang “Respond” Bila Berkongsi Sejarah Tamadun Islam, Raja Zarith Sofiah Tegur "followers" Facebook

PUTRAJAYA: Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad tidak boleh menerima laporan interim mengenai kehilangan penerbangan Malaysia Airlines MH370 dan khuatir terdapat 'permainan teknologi' berhubung kehilangan pesawat tersebut.

Beliau berpendapat adalah sesuatu yang amat pelik pada zaman ini apabila sebuah pesawat yang beratnya 230 tan boleh hilang sehingga tidak boleh dijumpai.

"Saya masih tidak boleh terima segala laporan ini. Dalam zaman komunikasi yang begitu baik, kita tidak tahu apa jadi. Sedangkan kita boleh tengok rupa bentuk kawan kita yang duduk 12,000 batu dari sini.

"Tapi pesawat ini misteri, hilang semua. Tidak pernah jadi dalam sejarah dunia. Saya khuatir ada permainan teknologi," katanya.
Beliau turut menyifatkan dakwaan bahawa juruterbang menenggelamkan pesawat berkenaan di Lautan Hindi sebagai tidak logik.

"Saya ingat ini agak pelik. Kalau dia nak bunuh diri, dia bunuh diri tempat dia mulalah (terbang). Apa hendak bawa kapal terbang empat lima jam cari tempat paling dalam (di Lautan Hindi)," jelas Dr Mahathir.

Semalam, laporan interim yang disediakan Pasukan Penyiasat Keselamatan Lampiran 13 ICAO Malaysia mengenai MH370, diumumkan.

Penerbangan MH370 yang membawa 12 anak kapal dan 227 penumpang, hilang daripada imbasan radar semasa dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing, kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada 8 Mac tahun lepas.

Related Posts:

Wanita bertelekung ini baru siap solat namun tiba-tiba upload foto pegang asetnya


Ape ke bangang orang zaman skrg ni... **merujuk kpd secoet orang shj... ko solat tu dah bagus la kann... tapi hapdet fb tunjuk gambar konon ko bertelekung bagai tu apa motif ko? Nak tunjuk kat orang ko tu sembahyang ke??? Kalau itu niat ko... memang sie2 jer la solat ko... tapi kalau niat ko nak ingtkan orang lain bahawa waktu solat dah tiba dan sama2 ajak orang solat... itu memang bagus...

Tapi kalau dah posing mcm bawah ni apehal plak... adehhh.... aku nak tgk gambar ni pun malu tapi aku gagahkan jugak untuk tengok berulang kali... ehhhhhh... muahaha...


Ok laaa... aku bersangka baik laaaa.... mungkin ko tengah pegang Pau Yik Mun dan ko nak suruh orang teka pau inti ape ko beli tu... ok2... aku teka pau kacang sebab nmpak mcm ade kacang sebijik tu... ehhh... muahaha... tapi kalau btul pun itu memang pau... tetap tak elok ko nak publish gambar mcm ni yang boleh menimbulkan fitnah atau syak wasangka....

Related Posts:

"Saya Tak Reti Masak, Tapi Puaskan Nafsu Anak Mak Mertuaku Saya Pandai..." - Gadis di WeChat

Remaja perempuan Malaysia masa kini nampaknya sudah menyimpang jauh dari adat-adat ketimuran dan hilang nilai-nilai kesopanan.

Buktinya, seorang gadis remaja telah memuat naik ‘berani mati’ dengan membuat pengakuan pandai memuaskan nafsu.

Status yang dimuat naik remaja berkenaan yang dikenali sebagai ‘Fy’, menerusi aplikasi WeChat mengundang rasa jelik ramai.

“Wahai ibu mentuaku, saya nak cakap saya ni tidaklah pandai masak, tetapi setakat memuaskan nafsu anak mak, Insha’Allah saya pandai,” tulisnya.


Meskipun, status berkenaan berbunyi gurauan, namun mengungkapkan kata-kata lucah tanpa merasa segan silu di tempat khalayak ramai bukan sesuatu yang boleh diterima.

Tambahan pula, usia remaja ini baru belasan tahun dan masih bersekolah.

Kenyataan Fy ni juga jelas menunjukkan pemikirannya yang kotor dan dangkal.

Akhir sekali, pesanan kami kepada adik Fy, bawa-bawalah bertaubat dan belajar rajin-rajin kerana dunia ini bukan semata-mata hanya kerana seks.

Sumber: mynewshub


Related Posts:

“ISTERIKU BERTUDUNG LABUH BAK USTAZAH". TAPI, RUPA-RUPANYA..”




Bila orang tengok isteri aku ini baik, bertudung labuh seperti ustazah tetapi, belum sampai 7 bulan berkahwin, dah beranak. Senang cakap, aku ini menjadi pak sanggup. Aku tinggalkan dia selama 3 hari untuk beri ruang diri aku berfikir. 


Tudung besar dia hanya untuk berlakon sahaja. Demi ibunya, aku terima dia seadanya. Aku tak nak tahu kisah dia sebelum kahwin. Walaupun bayi itu bukan dari benih aku, tetapi aku anggap macam anak aku sendiri. Aku jaga dan besarkan dia sebab dia tidak bersalah. Dan aku tak pernah sesekali bertanya pada isteri, siapa lelaki itu dan mengapa dia memilih aku menjadi pak sanggup. 

Sekadar Gambar Hiasan


Selepas isteri bersalin, kami berpindah. Bermulalah kucar kacir kehidupan aku. 

Dia surirumah, tetapi: 

Rumah macam tongkang pecah. Kalau tidur depan TV, tilam itu kalau aku tak angkat, memang di situlah selama seminggu.
Satu bilik penuh dengan baju yang tak berlipat.
Tak nak memasak.
Kuat cemburu. Aku pergi kerja pun dia tak bagi guna perfume dan tak bagi aku sterika baju. Maka terpaksalah pergi keja dengan baju comot.
Tak nak sembahyang.
Keluar rumah tak nak tutup aurat.

Apa yang paling buat aku malu ialah bilamana jiran-jiran menegur suruh aku menasihatkan isteri sebab mereka malu tengok. Sudah puas aku berikan nasihat tetapi tak jalan. 

Selepas dua tahun, rezeki aku lebih. Sebelum pergi kerja, aku kemas rumah, basuh baju, sidai baju. 100% rumah aku kemas. Makan, hari-hari beli di luar. Settle satu masalah. 

Hari-hari kami bergaduh sebab sikap cemburunya. Dia tak izinkan aku pergi ke rumah mak sebab cemburu dengan bekas kekasih aku. Padahal, aku bercakap dengan bekas kekasih pun tidak sebab dia dah kahwin dan menetap di negeri lain. Terpaksa pergi rumah mak secara diam-diam sebab tak nak gaduh dengan isteri. 

Dah slowtalk baik-baik suruh ubah pakaian, tutup aurat, tak jalan juga. Dah marah pun sama juga. 

Aku buat bisnes dapat sub kontrak. Aku bagi isteri RM3,000, suka hatilah dia nak beli apa. Aku tak kisah. Aku belikan mak aku gelang emas harga RM2,000. Masa nak beri pada mak, isteri ada temankan sekali. Mak bukan main gembira suka tengok hadiah itu. 

"Kau belikan mak gelang, untuk isteri ada beli sekali tak?" tanya mak. 

Belum sempat aku jawab, isteri dah buka mulut. 

"Isteri dia tak penting, mak lagi penting. Kalau dia dah beli mak gelang, habislah duit. Bila habis duit, saya tak dapatlah beli barang kemas," katanya menyebabkan wajah mak terus berubah. 

Mak letak balik gelang itu ditangan aku dan suruh berikan pada isteri. 

"Mak dah tua, untuk apa mak pakai emas? Tak ada sesiapa pun nak pandang mak," kata mak sambil senyum tetapi air mata mak dah bertakung. 

Tak cukup ke RM3,000 yang aku beri? Gelang RM2,000 saja. Sedih hati aku bila tengok wajah mak. 

Rumah pun aku tak kemas lagi. Aku dah mampu upah orang. 4 kali seminggu datang kemas. 

Selepas setahun berlalu, isteri kantoi ada jantan lain. Isteri beri alasan yang mereka hanya berkawan saja, tidak lebih dari itu. Kawan dia boleh makan suap-suap tangan. Jantan itu sebenarnya adalah bekas teman lelaki yang membuatkan dia bunting dulu. 

4 bulan lepas, kami bergaduh dan dia keluar dari rumah, duduk dengan teman lelaki dia. Anak-anak dia tak nak jaga, semuanya diserahkan kepada aku termasuklah anak aku yang sulung itu. 

Kini kami dalam proses bercerai. Aku tak tahu dimana silapnya aku sebagai suami. Semua kemahuan dia aku dah turutkan. Tetapi aku gagal mendidik dia menjadi isteri yang solehah. Ternyata aku ini hanya tempat persinggahan dia sewaktu dia dalam keadaan sesak. Mungkin dia akan lebih bahagia bersama teman lelakinya yang juga merupakan suami orang. 

Aku tanya, apa silap aku, kekurangan aku sebagai suami? Duduk rumah cuma jaga anak sahaja. Yang lain semua aku upah orang buatkan. Duit belanja kereta dia pun aku bagi. Kalau bab batin, seminggu 3 kali aku bagi. Dia nak kebebasan, nak lepak sampai tengah malam dengan kawan-kawan. Dia bosan duduk rumah sebab aku suruh solat, suruh tutup aurat. 

Aku dah buat sehabis baik, aku dah jalankan tanggungjawab sebagai suami. Jika kebebasan yang dia mahukan, daripada aku terus menambah dosa, lebih baik kami bercerai. 

Bekas kekasih aku kini berstatus ibu tunggal. Kematian suami. Mak suruh aku kahwin dengan dia tetapi aku tolak sebab serik dan tak nak perkara lama berulang. Sekarang aku fikir nak besarkan tiga orang anak aku. 

Aku jarang online, banyak korbankan masa dengan kawan-kawan semata-mata untuk dia. Balik kerja jam 5 terus duduk di rumah tak keluar. 

Aku terima ketentuan Allah. Aku bukan nak mengaibkan bekas isteri sebab korang pun tak kenal aku. Aku nak luahkan perasaan, nak legakan hati. Kepada yang nak kata ini cerita rekaan, terpulanglah.

Related Posts:

TERKINI!! Akhirnya Presiden Indonesia Jokowi Telah Mengarahkan HUKUMAN Tembak Mati Kepada 3 Pesalah Kes Rogol Bawah Umur





Jakarta: Presiden Indonesia Jokowi Widodo hari ini, mengumumkan pelaksanaan hukuman lebih berat kepada perogol kanak-kanak, termasuk kembiri secara kimia dan hukuman mati kepada pesalah.

Menurutnya, langkah itu berikutan peningkatan kes keganasan seks terhadap mangsa bawah umur.

“Saya mengisytiharkan kesalahan seksual terhadap kanak-kanak adalah jenayah luar biasa kerana ia mengancam dan membahayakan nyawa kanak-kanak.

“Jenayah luar biasa perlukan tindak balas sewajarnya dan sehubungan itu, peraturan ini menetapkan hukuman lebih berat,” katanya.

Hukuman mati di Indonesia biasanya dilaksanakan oleh skuad penembak.

Desakan hukuman lebih berat meningkat berikutan kejadian pelajar berusia 14 tahun, dikenali sebagai Yuyun, dirogol 14 lelaki dan dibunuh ketika pulang dari sekolah di Bengkulu, Sumatera, bulan lalu.

Minggu lalu, tiga lelaki termasuk seorang pelajar 15 tahun terbabit merogol gadis berusia 18 tahun, Enno, di Tangerang sebelum mangsa mati akibat dipukul dengan cangkul dan kemaluannya dirodok dengan hulu cangkul.

Ketika ini, Indonesia melaksanakan hukuman mengikut Akta Perlindungan Kanak-Kanak 2002 yang menetapkan hukuman 15 tahun penjara bagi hubungan seks dengan bawah umur.

Semalam, Menteri Kebajikan Sosial Indar Parawansa berkata, selain kembiri secara kimia, pesalah juga perlu memakai gelang kaki pengawasan elektronik serta penyiaran identiti pesalah secara besar-besaran.

Harian Metro

Related Posts:

MOHON SEBARKAN!! Hajat Terbantut, Kemaluan Lelaki 38 Tahun Ini Digigit Ular

BANGKOK: Kejadian ngeri telah berlaku di sini apabila kemaluan seorang lelaki digigit oleh seekor ular ketika dia sedang duduk mencangkung di tandas sebelum bergelut dengan haiwan berbisa itu.

Atthaporn Boonmakchuay, 38, yang berada di dalam tandas merasa zakarnya ditusuk dengan sesuatu yang tajam. Bila melihat ke bawah, alangkah terkejutnya dia apabila mendapati hujung zakarnya telah digigit oleh seekor ular. Panik dengan kejadian itu, mangsa terus menjerit meminta tolong.

Jeritan mangsa didengari oleh isterinya yang kemudian cuba membantu mengusir haiwan berbisa tersebut. Namun gagal berbuat demikian.

Mangsa mengalami kehilangan darah yang banyak ketika cuba menyelamatkan diri dari terus digigit ular sepanjang 11 kaki itu, sebelum diselamatkan oleh pasukan penyelamat.

Mangsa sempat mengikat kepala ular tersebut dengan tali di pintu bilik mandi sebelum tidak sedarkan diri.

Lapor Bangpakong News, reptilia berkenaan ditangkap dan dilepaskan semula ke dalam hutan. Difahamkan, ular tersebut berenang masuk ke dalam paip rumah sebelum muncul di tandas rumah mangsa.

Manakala menurut laporan Mirror, Atthaporn kini berada dalam keadaan stabil. Dinasihatkan kepada semua orang lebih berhati-hati jika ingin menuanaikan 'hajat'. Semoga kejadian ini menjadi iktibar kepada orang lain.

Sumber: sensasi




Related Posts:

Ya Allah ! Wanita Hijab Terbuka ! Nampak Kapten MH370 Dan Dalang Sebenar Kehilangan MH370 Yang Sangat Megejutkan Ramai!!

Ya Allah ! Wanita Hijab Terbuka ! Nampak Kapten MH370 Dan Dalang Sebenar Kehilangan MH370 Yang Sangat Megejutkan Ramai!!


Ya Allah ! Wanita Hijab Terbuka ! Nampak Kapten MH370 Dan Dalang Sebenar Kehilangan MH370 Yang Sangat Megejutkan Ramai!!
Screenshot_3.jpg

Ya Allah ! Wanita Hijab Terbuka ! Nampak Kapten MH370 Dan Dalang Sebenar Kehilangan MH370 Yang Sangat Megejutkan Ramai!!
11382921_123684574632111_418479225_n.jpg
Sumber:http://huhuahaha.blogspot.my/2016/02/ya-allah-wanita-hijab-terbuka-nampak.html
Sumber: takbacarugi

Related Posts:

IBU ENO TERPAKSA DEDAH PERKARA MISTERI PADA MALAM KEMATIAN ENO YANG MENYERAMKAN SELURUH INDONESIA BILA TENGOK IBUNYA MEMANG TIDAK DISANGKA KEJADIAN TERSEBUT BERLAKU RUPARUPANYA PERKARA MISTERI ITU MENCERITAKAN SEGALAGALANYA

IBU ENO TERPAKSA DEDAH PERKARA MISTERI PADA MALAM KEMATIAN ENO YANG MENYERAMKAN SELURUH INDONESIA BILA TENGOK IBUNYA MEMANG TIDAK DISANGKA KEJADIAN TERSEBUT BERLAKU RUPARUPANYA PERKARA MISTERI ITU MENCERITAKAN SEGALAGALANYA

jenayah.jpg
Manakala fikri ayah mangsa mengatakan ketika ia menghantar anak gadisnya itu balik semula dalam perjalanan mangsa ada bercerita bahwa dia bertengkar dengan seorang wanita.
Dia mengaku pertengkaran itu berlaku di tempat kerjaya pt polyta global mandiri..tapi setelah bertengkar katanya dia menertawakan wanita itu ketika lalu di hadapannya.
Dia balik kampung pada jumaat awal bulan,pada jumaat ini dia sudah meninggal,sebelum malam kejadian anak saya sempat menelepon saya bahwa dia gaduh dengan seorang wanita berkait hubungan cinta,tapi anak saya tidak bagi tau dengan jelasnya.
Tapi dia katakan bahwa dia di ugut dan di seret keluar,dalam panggilan telepon itu anak saya juga mengatakan bahwa dia akan membawa sesuatu untuk keluarganya di rumah. katanya.
tau apa maksud kata katanya,luah ibu mangsa.
Manakala malam kejadian keluarga itu juga mengaku bahwa mendengar suara burung hantu di sekitar rumah mereka sepanjang malam.
kalau tidak bisa cara halus cara kasar saya lakukantapi saya tidak tau apa maksud kata katanya,luah ibu mangsa.
Saya merasa ada sesuatu yang tidak kena dengan anak gadis saya,ceritanya tentang pergaduhan itu membuat saya menelponnya dengan segera,beberapa kali saya cuba namun tidak berjawab.
Hinggalah keesokan harinya Saya di maklumkan rakan sekerjanya bahwa anak gadis saya di temukan tewas.katanya

Related Posts:

Cerita Sebenar “Gadis Tudung Jual Nasi Lemak Babi Buncit” Yang Viral Terjawab !





Cerita Sebenar “Gadis Tudung Jual Nasi Lemak Babi Buncit” Yang Viral|Gambar seorang gadis bertudung yang menjual nasi uduk (lemak) babi buncit mulai viral sejak semalam,apabila gambar itu di muat naik oleh seorang pengguna laman media sosial .
Ahmad Al Muhajir mengaku ia sendiri telah menangkap gambar itu pada Hari ahad kelmarin di depan sebuah gereja.Tidak menunggu lama,gambar itu terus menjadi perdebatan natizen.
Tanpa periksa sembarang asal usul cerita,ramai natizen yang menyangka bahwa gadis tersebut dikatakan adalah seorang kafir dan engaja mahu merosakkan nama islam,Dengan berlakon memakai tudung menjajakan dangangnya yang diberi nama Nasi uduk babi buncit.
Untuk warga malaysia sebelum gambar ini tersebar luas dan menjadi fitnah, pihak eberita akan mengemukakan fakta fakta kejadian sebenar yang berlaku kepada wanita penjual “nasi uduk babi buncit” ini.
1.Pemilik kedai nasi uduk babi buncit.
Pemilik kedai nasi uduk babi buncit adalah bernama Oey Cecilia dan Tommy.Diketahui pasangan ini adalah berketurunan tionghoa dan penganut agama krites Kharismatik.
2.Wanita bertudung itu memang benar seorang muslim.
Seorang pengguna media sosial yang perihatin melakukan penyiasatan atas tersebarnya gambar tersebut,beliau pun mengatakan bahwa dirinya sudah bertemu dengan gadis itu.
Gadis itu mengaku bahwa ia adalah seorang muslim,jadi tuduhan kafir dan lakonan untuk memburukkan nama agama islam adalah salah.katanya.
Pengakuan wanita bertudung jual nasi uduk babi buncit.
Gadis tersebut mengaku bahwa dirinya terpaksa kerja di kedai tersebut karena ia terhimpit oleh masalah ekonomi.ia butuh pekerjaan untuk menyara keluarga,kebetulan pemilik kedai itu adalah orang yang dikenalinya.
Gadis itu juga mengaku bahwa sebelumnya ia pernah bekerja sebagai pembantu rumah majikan Tionghoanya tersebut.
Hinggalah ia di jadikan sebagai penjaga dan melayani pembeli di kedai nasi lemak babi itu,ia pun menyanggupinya karena gajinya semasa menjadi pembantu rumah langsung tidak mencukupi kebutuhan untuk menyara keluarganya.
Gadis itu berpendapat dia tidak berdosa jika tidak menyentuhnya dan memakannya.
Pemilik kedai minta maaf setelah dikecam natizen karena menjadikan muslimah pekerja di kedai nasi uduk babi.
Setelah pengakuan gadis tersebut,membuat natizen Faham,kemudian kecaman itu beralih kepada sipemilik kedai yang di anggap tidak menghormati agama islam..pemilik kedai tersebut pun turut meminta maaf.
“Kami ingin meminta maaf kepada muslimah,yang merupakan pekerja kami dan juga saudara saudara penganut agama islam lainnya”
“Gadis itu ketika kerja tidak memegang,mengambil dan memakan daging babi,dia bekerja atas kemahuan sendiri,kami tidak memaksanya”
“Pada saat pengambilan danging babi ,saya yang melakukannya,kadang isteri dan martua saya.Pembasuhan perlengkapan masakan yang kotor bekas yang mengandung babi juga kami cuci sendiri,bukan muslimah itu”katanya.
Pemilik kedai nasi lemak babi itu juga mengatakan bahwa mereka sekeluarga tidak bermaksut menghina atau merendahkan agama islam,dengan pemikiran yang tidak membedakan keyakinan agama,sungguh kami tidak terpikir akan hal seperti ini terjadi.
“Sekali lagi kami minta maaf atas apa yang terjadi,semoga apa yang saya sampaikan bisa menghentikan fitnah yang sudah tersebar luas dimedia sosial dan bisa menghentikan perasangka buruk kepada kedua dua belah pihak,tutupnya.
Gadis tudung mendapat tawaran kerja baru dengan gaji dua kali ganda
Insan yang perihatin,yang tidak mahu dikenali ramai,rupanya secara diam diam telah mengikuti perkembangan isu “gadis tudung jual nasi uduk babi”
Hal itu di kongsikan sendiri oleh gadis tersebut bahwa dia telah mendapat tawaran kerja dari pada seseorang dan menawarkan upah dua kali ganda dari gaji yang diterimanya sekarang.
“Alhamdulillah..sekarang saya di tawarkan kerja yang lebih baik dengan gaji dua kali ganda,seperti kata pepatah disetiap dugaan ada kebaikan yang kita tidak tahu dimana letak kebaikannya”
Saya benar benar terdesak dan butuh pekerjaan,hanya itu pilihan saya masa itu,saya minta maaf banyak banyak dan terimaksih atas keperihatinan semuanya.katanya singkat.lokasi jakarta barat
Allah berfirman:
Janganlah kamu mengikuti apa apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya,sesungguhnya lisan, pendengaran,penglihatan dan hati akan di minta pertanggung jawabannya.

Related Posts: