ORANG KAYA HANTAR ANAK KE PERKAMPUNGAN...LIHAT APA YANG TERJADI APABILA DIA BALIK....







Seorang lelaki dari CHINA yang benar-benar kaya menyuruh anak lelakinya pergi ke kawasan luar bandar dan mahu dia mengalami kemiskinan. Anaknya tinggal bersama keluarga di luar bandar selama tiga hari, dan apabila dia pulang, dia mempunyai perbualan yang berikut dengan bapanya.

Ayah bertanya, "jadi bagaimana pengembaraan kamu?"

Anak itu berkata "Rasanya baik-baik saja."

"Apakah perbezaan di antara rumah kita dan rumah mereka?" Ayah bertanya.

"W0w! Terdapat banyak perbezaan! " jawabnya gembira, dia meneruskan

"Kita mempunyai seekor anjing di rumah, tetapi mereka mempunyai empat.

Kita ada air yang di sucikan dalam kolam renang, tetapi mereka mempunyai sebuah kolam yang sangat besar dengan air yang bersih dan jernih, ada juga ikan di dalamnya.

Kita ada lampu mentol yang mencerahkan suasana kebun kita, tapi mereka mempunyai bulan serta bintang yang menyinar malam mereka.

Kebun kita terhad dengan pagar yang di bina, tapi mereka tiada had. Kebun mereka sangat luas seperti luas sehingga hujung dunia.

Kita hiburkan diri dengan mendengar lagu di rumah, mereka mendengar burung mencicit serta bunyian alam semula jadi yang lain.

Rumah kita di keliling oleh pagar, tapi rumah mereka sentiasa terbuka menjemput sesiapa untuk datang

Di bandar, telefon bimbit dan komputer menghubungkan kita; di sana, orang yang berkait rapat dengan sifat dan keluarga mereka. "

Lelaki tersebut sangat terkejut dengan apa yang anaknya katakan seterusnya, "Ayah, terima kasih kerana membenarkan saya tahu betapa miskin kita sebenarnya." Kata anak itu.

 “Many pe0ple are so p00r that the only thing they have is money.” – R0d0lfo C0sta

Hidup kita, kebahagiaan kita dan alam semula jadi di sekeliling kita adalah perkara-perkara yang wang tidak boleh membeli.

Mengapa perkara-perkara yang boleh dibeli dengan wang adalah lebih berharga daripada perkara-perkara yang walaupun wang tidak boleh di beli?

Apabila anda mula menghargai orang di sekeliling anda dan perkara yang anda punyai, anda akan berhenti mengejar erti "hidup kaya" kerana anda tahu anda mempunyai semua yang anda perlukan.

Kisah ini di tulis oleh seorang yang tidak di kenali, artikel versi bahasa China telah tersebar luas di internet, jadi kami memutuskan untuk menterjemahkannya ke dalam Bahasa Melayu dan membiarkan lebih ramai pembaca tahu tentang cerita ini.

Related Posts:

Panas!! bapak baek emma. tipp top larh... Inilah gambar emma yang...




HANGAT!!! memang betul tip top lah barang emma nih... xpercaye rasenye aku tngok gambar die nie... Tengok la gambar no. 3 tu.. dah la clear, pink pulak tu.. X ramai orang yang buat skill macam tu... perghhh...


 



Chacha, Yaya serta Emma Maembong telah pun diuji untuk membuat lukisan figura oleh suami Yaya, Wan Raja ketika dia menziarahi mereka di dalam rumah tersebut.


Wan Raja yang turut berkemampuan untuk melukis telah bertindak sebagai juri di dalam pertandingan tersebut.

Menurut Wan Raja, ketiga-tiga adik-beradik Maembong tersebut memang mempunyai bakat semulajadi untuk melukis.



Namun di antara ketiga-tiga mereka, Emma memang lebih pandai melukis figura, Yaya pula lebih cenderung kepada lukisan berbentuk dekorasi manakala Chacha pula hanya akan melukis berdasarkan kepada moodnya.


Oleh kerana lukisan figura Emma Maembong yang lebih cantik berbanding Yaya dan Chacha, maka sepatutnya dialah yang selayaknya diumumkan sebagai pemenang.

Namun oleh kerana hadiahnya adalah seejor Iguana, maka haiwan tersebut telah diserahkan kepada Yaya. Oleh kerana itu, secara teknikalnya, Yayalah yang jadi pemenangnya.

Bagi Emma dengan Chacha pula, sekalipun kemenangan berpihak kepada Yaya, namun mereka langsung tidak berasa kecil hati atau iri hati.

Sebaliknya,  dengan mengambil semangat yang dipercayai Kotex,  Chacha dengan Emma  turut sama berkongsi kegembiraan mereka terhadap kemenangan Yaya itu.

Malah, sebagaimana Kotex, Chacha dan Emma  juga turut  sama-sama menyokong serta membantu Yaya untuk menjaga Iguana yang kini mula menjadi haiwan peliharaan kesayangannya itu.

Begitulah indahnya hubungan kasih sayang mereka adik-beradik yang sentiasa bersatu serta melindungi antara satu.

Dalam episod kedua The House ini juga, penonton turut dapat  menyaksikan bagaimana sibuknya Emma apabila terpaksa membeli bahan-bahan untuk persediaan bagi Yaya memasak.

Lucunya, Emma tidak tahu apakah itu bawang Holland.

Keadaan juga agak huru-hara apabila Chacha telah diberi tugasan untuk membantu Yaya memasak di dapur.

Namun sesuatu yang menarik, ketiga-tiga mereka berpeluang untuk  menikmati makanan tradisi  dari Terengganu iaitu Keropok Lekor original yang dibawa dari negeri asal kelahiran mereka itu.

Related Posts:

Sirul Akhirnya BONGKAR Apa Kaitan Najib Dalam Pembunuhan Altantuya. Ramai Yg TERKEJUT [VIDEO]

Sirul Akhirnya BONGKAR Apa Kaitan Najib Dalam Pembunuhan Altantuya. Ramai Yg TERKEJUT [VIDEO]

Sirul Akhirnya BONGKAR Apa Kaitan Najib Dalam Pembunuhan Altantuya. Ramai Yg TERKEJUT [VIDEO]
Sirul Akhirnya BONGKAR Apa Kaitan Najib Dalam Pembunuhan Altantuya. Ramai Yg TERKEJUT [VIDEO]
KUALA LUMPUR - Sirul Azhar Umar, bekas komando polis telah bersumpah bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak terlibat mahupun mempunyai kaitan dengan kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu pada tahun 2006, lapor MalaysiaKini. 



"Saya mengerti apakah kehendak sesetengah pihak ini yang berkepentingan bagi menjatuhkan seseorang. Saya tidak pernah diajar, diasuh untuk memfitnah seseorang. 

"Adalah berdosa besar kepada saya jika saya memfitnah seseorang itu dan saya lafazkan di sini, Wallahi, Yang Amat Berhormat Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Abdul Razak langsung tidak ada terlibat, tidak ada kaitan dalam kes ini," katanya dalam rakaman video pengakuannya itu. 



Bagaimanapun, netizen masih tidak dapat menerima pengakuan Sirul itu dan mendesak bekas komando itu mendedahkan siapa yang memberikan arahan untuk membunuh wanita Mongolia berkenaan. 

Netizen juga meragui pengakuan Sirul yang seolah-olah mahu diberikan peluang untuk hidup dan kembali ke Malaysia tanpa menjalani hukuman gantung.


Related Posts:

Foto terbaru Mariam Jamilah, isteri Jimmy Shanley amat curi tumpuan


Tahniah kepada pengacara popular, Jimmy Shanley yang telah menamatkan pengajiannya dan berjaya memperoleh Sarjana Pentadbiran Perniagaan.

Menariknya, penampilan isteri beliau di majlis konvo tersebut, Mariam Jamilah Abdul Jalil amat menarik mencuri tumpuan dan menerima pujian dari peminat di page Rotikaya.

Ini kerana Mariam dilihat semakin manis menawan dengan tudung barunya. Tentu ramai yang terpukau dan sukar untuk tidur lena malam ini kerana fikiran masih menerawang. Hehe


Related Posts:

Pasangan baru kahwin ini bercuti honeymoon di hotel murah, namun cuba zoom 5X dan perhatikan betul-betul 9 foto apa yang lelaki ini lakukan kepada isterinya selepas 5 minit amat mengerikan


Pasangan baru kahwin ini bercuti honeymoon di hotel murah, namun cuba zoom 5X dan perhatikan betul-betul 9 foto apa yang lelaki ini lakukan kepada isterinya selepas 5 minit amat mengerikan.

#LOL - I dont believe man will act good lo. If other man makan liao lo. hihi...

Mahu tahu apa mereka buat selepas 5 minit, lihat foto mengejutkan di SINI

Sumber: berita-harian





Related Posts:

TERKINI : Patut lar Beriye Nak Tukar MB KEDAH, MUKHRIZ MAHATHIR Dedahkan 9 sebab Letak Jawatan MB KEDAH, rupanya ada AGENDA tersembunyi.. KAMI RAKYAT MALAYSIA SENTIASA MENYOKONG KEPIMPINAN MM






TERKINI : Patut lar Beriye Nak Tukar MB KEDAH, MUKHRIZ MAHATHIR Dedahkan 9 sebab Letak Jawatan MB KEDAH, rupanya ada AGENDA tersembunyi..
KAMI RAKYAT MALAYSIA SENTIASA MENYOKONG KEPIMPINAN MM
Inilah sebab kenapa NAJIB mahukan PENUKARAN SEGERA MB KEDAH..
Dah agak dah. MEMANG TAKTIK KOTOR PUNYA PASAL..





TERKINI : Patut lar Beriye Nak Tukar MB KEDAH, MUKHRIZ MAHATHIR Dedahkan 9 SEBAB Letak Jawatan MB KEDAH, rupanya ada AGENDA tersembunyi.. KAMI RAKYAT MALAYSIA SENTIASA MENYOKONG KEPIMPINAN MM




    Related Posts:

    Percaya Atau Tidak? Hampir 60% Anak Gadis Di Malaysia Tiada Dara


    gambar hiasan
    Kuala Lumpur: Sebanyak 60% gadis di Malaysia kehilangan dara pada usia 18 tahun dan sebanyak 24% pernah melakukan hubungan s3ks dengan 5 kekasih berlainan. Perkara ini dimaklumkan oleh Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Masitah Ibrahim berdasarkan satu soal selidik yang dilakukan kepada 2,800 gadis berusia 18-25 tahun di sebuah universiti tempatan dengan kerjasama YouthSaysdotcom.

    Perkara ini amat membimbangkan, 6 dari 10 orang gadis di Malaysia seawal usia 18 tahun yang kebanyakannya beragama Islam mengaku telah kehilangan dara.


    P/S: Agak memeranjatkan penulis ketika pertama kali mengetahui tentang statistik yang dikeluarkan ini. Sebenarnya, kajian seperti ini juga telah dilakukan di negara lain seperti di Singapura. Di mana hasil dari kajian tersebut memberi statistik yang sama di negara mereka. 

    Namun, oleh kerana kebanyakkan gadis di Singapura bukannya beragama Islam, tidak hairanlah angkanya begitu besar sehingga 60%. Tetapi, berbeza di Malaysia, di mana kebanyakan gadis-gadis di sini adalah beragama Islam. 

    Statistik yang dikeluarkan dari kajian ini bukan sahaja menggambarkan bahawa kebanyakkan gadis-gadis ini pada hari ini mula mengenali aktiviti s3ks sejak usia muda, malah dari statistik ini juga kita dapat simpulkan bahawa sejumlah besar remaja di Malaysia mempunyai pegangan agama Islam yang begitu lemah.

    Related Posts:

    Keputusan Mukhriz Mahathir Bakal Sertai PAS Rampas Semula Jawatan MB Kedah Mengejutkan Semua. Anda Pasti Terkejut Siapa Di Belakang Beliau

    Mukhriz Mahathir Bakal Sertai PAS Rampas Semula Jawartan MB Kedah | Selama dua minggu ini, nama Datuk Seri Mukhriz antara nama yang paling banyak disebut oleh rakyat Malaysia. Ini berikutan kemelut politik yang melanda Kedah sejak akhir-akhir ini.






    Agak menghairankan, bagaimana UMNO Kedah begitu bodoh mahu menjatuhkan pemimpin berkaliber seperti beliau.

    Justeru, tidak menghairan apabila PAS menerusi Mahfuz Omar kini menjadi rakan karib beliau setelah ADUN UMNO sendiri telah mengkhianati beliau. Kemana sahaja Mukhriz pergi, pastinya ada Mahfuz. Seolah-olah Mahfuz seperti penasihat peribadi bagi Mukhriz.

    Perkhabaran baru dari Kedah nyata tidak mengejutkan. Mukhriz dilapor akan menyertai PAS selepas ini andai beliau dijatuhkan. Malah, menurut sumber, Mahfuz dipercayai menasihati Mukhriz untuk mengadakan Sidang DUN tergempar bagi membolehkan beliau kekal berkuasa.

    Dipercayai, andai Sidang DUN berkenaan berlangsung, semua ADUN pembangkang akan menyokong beliau. Di percayai juga, sekurang-kurangnya 3 orang ADUN BN juga akan menyokong beliau.

    Ini membolehkan Mukhriz kekal berkuasa diatas tiket Pembangkang dan sekaligus beliau akan merampas Kedah dari tangan angkuh BN. Menurut sumber lagi, Mukhriz dan beberapa ADUN BN yang lain telah menyatakan komitmen untuk menyertai pembangkang dan sekaligus menubuhkan kerajaan pembangkang sekali lagi di Kedah.

    Dipercayai, Mahfuz mendapat idea ini dari apa yang berlaku di Perak satu ketika dahulu. Malah Pakatan Harapan dan DAP juga dilaporkan bersedia menerima PAS kembali andai berjaya memujuk Mukhriz menyertai PAS dan sekaligus merampas Kedah.

    Related Posts:

    Ini Pertanyaan PEDAS DS Mukhriz Kepada Najib Razak !!!

    Ini Pertanyaan PEDAS DS Mukhriz Kepada Najib Razak !!!SHAH ALAM – Bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir berkata, beliau tertanya-tanya adakah kerajaan sudah menyempurnakan titah Majlis Raja-Raja mengenai  1Malaysia Development Berhad (1MDB) selepas empat bulan titah itu dikeluarkan.
    12509641_1017925258268313_8874447150771411339_n
    Ujarnya, jika titah itu tidak disempurnakan beliau gusar akan memberi impak negatif kepada negara.
    “Sudah empat bulan berlalu sejak Majlis Raja-raja Melayu mengeluarkan kenyataan mengenai 1MDB di Istana Negara iaitu 7hb Oktober 2015. Kenyataan tersebut menyentuh mengenai keprihatinan Majlis terhadap ‘keresahan dan kebimbangan rakyat apabila kredibiliti dan integriti kerajaan dalam melaksanakan amanah rakyat mentadbir negara’ dikritik.
    “Jelas daripada kenyataan tersebut, Majlis melihat bahawa ‘keamanan dan kemakmuran negara yang perlu berlangsung dalam suasana politik yang stabil dan rakyat dapat hidup dalam harmoni’ boleh terjejas teruk dengan kontroversi 1MDB.
    “Oleh itu, majlis telah menitahkan semoga siasatan terhadap 1MDB diselesaikan secepat mungkin dan penemuan siasatan dilaporkan secara lengkap dan telus supaya rakyat dapat diyakinkan akan keikhlasan kerajaan yang sama sekali tidak akan melindungkan fakta dan kebenaran,” katanya dalam satu kenyataan medianya hari ini.
    Menggulas lanjut, Mukhriz berkata, setelah empat bulan berlalu adakah Kerajaan Persekutuan pimpinan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak telah patuh kepada titah Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja Melayu melalui Majlis Raja-Raja yang merupakan harapan terakhir bagi rakyat memohon dan merayu perlindungan, lebih-lebih lagi apabila Kerajaan Persekutuan, khususnya Perdana Menteri telah tidak diyakini rakyat.
    “Adakah dengan hanya beberapa kenyataan menteri yang dilihat mengkais ketepi titah Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja Melayu, dan tiada respon dari perdana menteri sendiri sudah memadai untuk dianggap sebagai jawapan kepada persoalan yang ditimbulkan oleh Majlis? Wajarkah titah KeBawah Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja Melayu ditepis sebegitu rupa tanpa apa-apa respon yang beradab dan munasabah,” katanya.
    Dalam pada itu, Mukhriz berkata perlu diingatkan bahawa kenyataan Majlis berakar dari cambahan rungutan yang disembah maklum oleh rakyat.
    “Majlis tidak akan mengendahkan aduan dan rintihan daripada rakyat jelata itu jika difikir ianya tidak berasas. Jelas sekali, apabila Majlis Raja-raja mengeluarkan kenyataan yang ditujukan khas kepada Kerajaan Persekutuan mengenai 1MDB, ianya bukan sesuatu yang boleh diremeh dan tidak diendahkan,” katanya.
    Ujarnya lagi, kini apa yang dapat dilihat ialah perdana menteri seolah-olah langsung tidak menjawab pertuduhan ke atas 1MDB sebaliknya teguh mempertahankan 1MDB.
    “Saya sudah dapat lihat betapa titah Majlis Raja-Raja tidak diambil serius oleh Perdana Menteri dan Kerajaan Persekutuan, walhal titah itu mencerminkan keresahan rakyat.
    “Malah sejak kenyataan tersebut dikeluarkan, tidak ada apa-apa perkembangan yang meyakinkan rakyat bahawa siasatan ke atas isu 1MDB itu berjalan mengikut lunas undang-undang, dan satu kesudahan yang boleh diterima semua akan terhasil.
    “Sebaliknya, Perdana Menteri seolah-olah menjadi suara rasmi 1MDB, mempertahan segala tindakan 1MDB, dan cuba mengaburi pandangan rakyat dengan pengumuman-pengumuman tidak relevan seperti pembayaran balik hutang-hutang 1MDB,” katanya.
    Ujarnya lagi, kini  soalan yang ada di dalam pemikiran seluruh rakyat Malaysia, beliau dan, mungkin termasuk Majlis Raja-Raja juga ialah apakah yang terjadi kepada berbillion-billion wang rakyat yang telah dipinjam dari cagaran aset negara dan dibelanja oleh 1MDB atas persetujuan dan kelulusan Pengerusi Panel Penasihatnya iaitu perdana menteri sendiri.
    “Itulah soalan yang paling utama ditanya berulang-ulang kali oleh semua pihak. Namun begitu, “jawapan” yang diberikan ialah bahawa dalam masa enam bulan lagi semua hutang-hutang itu akan dilangsaikan dengan penjualan saham anak-anak syarikat 1MDB dan aset.
    “Apabila soalan pokok tidak dijawab walaupun ditanya berulang kali, dan penerangan yang diberikan (termasuk melalui cetakan buku-buku oleh pihak Jasa) tersasar dari soalan pokok dan cuba mengelirukan rakyat dengan maklumat-maklumat yang tidak relevan, maka mahu tidak mahu terbentuklah andaian bahawa ada fakta dan kebenaran yang hendak disembunyikan oleh DatukSeri Najib,” katanya.
    Oleh itu, katanya menjelang Mesyuarat Majlis Raja-Raja yang akan berlangsung pada 17 dan 18 Februari 2016 ini, dengan penuh hormat dan takzimnya beliau merayu kepada Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku-Tuanku Sultan dan Tuan Yang Terutama Yang di-Pertua-Yang di-Pertua Negeri semoga mengarahkan Peguam Negara, Gabenor Bank Negara, Ketua Polis Negara, Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Ketua Audit Negara dan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara untuk melaporkan kepada Majlis Raja-Raja mengenai siasatan-siasatan mereka mengenai 1MDB secara telus dan benar tanpa melindungi mana-mana pihak.
    “Jika ini tidak dapat dilakukan, atau berlaku campur tangan oleh pihak yang disiasat, atau laporan-laporan yang diterima tidak dipercayai, maka saya merayu kepada Majlis Raja-Raja untuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja bagi mendedahkan kebenaran mengenai 1MDB secepat mungkin,” katanya.

    Related Posts:

    (Video) Suami kantoi kahwin lain senyap-senyap, isteri serang majlis persandingan



    (Video) Suami kantoi kahwin lain senyap-senyap, isteri serang majlis persandingan

    (Video) Suami kantoi kahwin lain senyap-senyap, isteri serang majlis persandingan

    (Video) Suami kantoi kahwin lain senyap-senyap, isteri serang majlis persandingan

    Terkejut juga kami apabila menerima kiriman video daripada pembaca yang mendakwa bahawa video ini adalah aksi seorang isteri menyerang suaminya di majlis persandingan dengan isteri baru.



    Menerusi pencarian kami, difahamkan Ayu dan perakam video tersebut datang ke majlis itu untuk mendapat keadilan dari si lelaki yang masih sah sebagai suaminya.


     
     “Kami datang kesini tidak ada niat nak malukan pengantin lelaki,tapi dia ni masih isteri dia lagi,kahwin senyap senyap tiga bulan tinggalkan ayu mana mak dan martua pengantin. Apa cite ni?”

    Bagaimanapun, informasi mengenai video ini masih belum boleh disahkan sepenuhnya. Korang tengoklah sendiri video ini dibawah ni.
     
     
    Tu dia.....baru ade akai...!!!Tgh bersanding tu....yg pengantin xyah nk drama sgt menangis bagai....PERAMPAS...!!!3 bln bini pertama menderita...!!!skang ko tanggung ar malu weyh...WEDDING OF THE YEAR SGT...!!!
    Posted by Hanim Eja on Friday, February 5, 2016

    Sumber : Oh Bulan

    Related Posts: