SENTAP!!!VIDEO sidang media penuh Tan Sri Muhyiddin, bekas TPM yang penuh kesedihan


Bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mengadakan satu sidang media khas di kediamannya bersana media berkaitan isu 1MDB.
Beliau semalam telah disingkirkan daripada kabinet baru yang telah dirombak oleh Datuk Seri Najib Tun Razak.
Beliau mengucapkan terima kasih kepada media dengan menyifatkan ia adalah sesuatu yang luar biasa.
Ditanya oleh wartawan mengenai isu 1MDB bagaimana dia tidak mengetahui isu berkenaan selepas berucap semasa penutupan majlis UMNO bahgian Cheras baru-baru ini.
Ikuti sidang media berkenaan.
https://www.youtube.com/watch?v=NM4IgMB8Ppg
SUMBER ASAL

Related Posts:

TERKINI!!Muhyiddin digugurkan dari Kabinet Najib.




Muhyiddin Yassin
PUTRAJAYA - Dalam perkembangan mengejutkan dan menjadi tanda tanya sejak semalam, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini memutuskan barisan Kabinet baharunya dengan menggugurkan nama Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Kedudukan Muhyiddin digantikan oleh Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Najib dalam sidang media secara langsung sebentar tadi menjelaskan tindakan beliau menggantikan Muhyiddin itu sememangnya 'sukar' namun keputusan dibuat demi memperkuatkan lagi jemaah menteri sebelum menghadapi Pilihan Raya ke-14.

"Keputusan ganti TPM kerana dibuat setelah ambil kira pertimbangan politik dan pentadbiran.

"Untuk pastikan pentadbiran komited dalam pembanguan negara, jemaah menteri perlu bertindak secara jitu," katanya.

Menurut Najib, beliau boleh menerima kritikan dan perbezaan pendapat namun dalam Kabinet katanya, perbezaan pendapat tidak boleh dibuat menerusi forum terbuka.


"Insya-ALLAH, saya yakin senarai baharu ini dapat jayakan segala perancangan kerajaan...," katanya lagi.

Related Posts:

Kisah Menyanyat Hati 5 Beranak Naiki Motor Bertembung Dengan Roadblock Pihak Polis Malam Terakhir Ramadhan


Semalam kerja tahan orang...(road
block). Ada brader dalam lingkungan
30an. Bawak anak 3 orang. umur 10,7
dan 4 tahun. dan isteri beliau. So, lima
orang satu motor...
Saya tanya nak pegi mana? Bahaya
bawa ramai-ramai macam ni. Bawalah
kereta.
Brother tu terus bg i.c dan lesen dan
handphone dia. Tapi dia cakap
..."Encik ambik semua ni dulu... kami
memang tak ada kereta. Nanti lepas
terawih saya call dan ambik surat
saman dari encik. Saya bukan
rasuah...tapi cagaran sementara sebab
kami nak pergi masjid encik...Malam
ni last terawih... tolonglah untuk kami
habiskan terawih terakhir tahun ni... "
Terkedu aku dengar jawapan brother
ni... lantas aku suruh isteri dan anak-
anak beliau turun dari motor tu naik
kereta kerajaan yang ada lampu kat
atas. Aku hantar mereka ke masjid.
Aku serah balik barang-barang
brother tu. Aku menangis peluk
brother tu...
Balik ke opis jam 1 pagi. aku masuk
kereta inspira aku dan...berfikir.. "Ya
Allah... aku terlepas terawih
ramadhan terakhir... aku ada
inspira. tapi aku seorang yang naik..
brother tadi????.. aduss.. anak bini
aku kat rumah sibuk dengan
pakaian baru...
RUGINYA AKU.. TAK BAWA ANAK
BINI AKU PERGI TERAWIH DENGAN
INSPIRA AKU... SEBULAN TAK
PERNAH PERGI... Ya Allah
ampunkanlah aku.... engkau
tunjukkanlah petunjuk pada aku
sekeluarga.. Amin.....
#INSANLEMAH
Ditulis Oleh Edifice Casiolis Via
Facebook

Related Posts:

VIDEO: Wanita Ditinggalkan Di Tepi Jalan Selepas Dibelasah Teruk Oleh Seorang Lelaki




Satu rakaman video yang menunjukkan seorang wanita dibelasah teruk oleh seorang lelaki sedang tersebar di laman sosial.

Kejadian itu berlaku di Sinsuran, Kota Kinabalu, Sabah, berdasarkan slang percakapan mereka yang merakam dan melihat kejadian tersebut.

Wanita berkenaan berada di luar pintu kereta penumpang sebelah kiri, sambil sebelah tangannya dilihat sedang bergelut dengan seorang lelaki yang berada di dalam kereta Viva itu.

Tidak lama kemudian lelaki tersebut keluar dari arah tingkap dan membelasah wanita berkenaan dengan menendang, memukul dan menghempasnya ke jalan raya. Lelaki itu turut merampas satu objek dipercayai pisau dari tangan wanita berkenaan. Dia juga turut mengambil beg sebelum masuk sebelum ke dalam kereta dan melarikan diri.

Beberapa orang yang melihat kejadian tersebut cuba membantu wanita yang sedang meraung dan menangis itu. -Siakapkeli.my

Related Posts:

Tudung Hana Tajima Diejek Macam Kulit Pisang Dan Sotong. Fesyen Apa La Macam Ni.

HANA Tajima bukanlah nama asing dalam kalangan blogger mahupun duni
fesyen muslimah apabila mencetuskan fenomena hijabster suatu ketika
dahulu.
Selain menjadi inspirasi fesyen muslimah,  figura berkacukan Jepun-
British ini juga pernah dilantik menjadi pereka fesyen khas buat penyany
Malaysia bertaraf antarabangsa, Yuna Zarai.
Bagaimanapun, nama Hana Tajima kembali menjadi perbualan hangat
gara-gara rekaan tudungnya yang baharu dilancarkan untuk Uniqlo tela
mendapat kritikan hebat netizen.
Lebih parah, tudung rekaannya itu disamakan dengan kulit pisang, sotong
sarung bantal dan bermacam-macam lagi.
Tak percaya? Mari baca komen-komen orang ramai terhadap rekaan
tudung ini…
Alahai, tak pasal-pasal rekaan hijab ini menjadi bahan ketawa orang ram
Pendek kata, rekaan fesyen yang cuba dibawa ini kelihatan merepek dan
pelik.





Tidak apalah, mungkin Hana boleh ambil pengajaran terhadap kritikan
orang ramai dalam bereksperimentasi terhadap rekaan-rekaannya selep
ini.
Rasanya pun memang rekaan Hana Tajima yang ini agak ekstrem
untuk sesetengah muslimah. – MYNEWSHUB.CC

Related Posts:

Pengasas Ambank Dibunuh Kerana Dedah Kegiatan Rasuah Dalam Bank



Selepas beberapa hari berspekulasi, anak lelaki pengasas AmBank Hussain Ahmad Najadi telah mengesahkan secara terbuka bahawa dia percaya bapanya telah mati dibunuh kerana keterbukaannya pada rasa risau pada kegiatan rasuah di bank yang pernah dia uruskan dahulu.

Hussain Najadi telah ditembak mati dengan kejam di kawan letak kereta di KL pada 29hb Julai 2013, sehari selepas dia membuat laporan polis berkenaan perkara itu.

Pascal najadi, anak mendiang Hussain, yang kini menetap di Moscow, yang telah bercakap dengan Sarawak Report pada petang ini dalam pengakuannya sendiri bahawa inilah motif pembunuhan mendiang bapanya.

Pascal mengatakan bahawa dia telah meninggalkan Malaysia buat kali terakhirnya pada 8hb Mac 2014, sama pada hari kehilangan pesawat MH370. Sejak itiu dia menganggap bahawa dia sekeluarga tidak lagi selamat (di Malaysia).

Dia memberitahu Sarawak Report bahawa kali terakhir dia melihat bapanya adalah empat hari sebelum bapanya mati dan bahawa sebelum itu bapanya telah bercakap mengenai isu yang mengganggunya.

Namun Pascal mengatakan bahawa dia tidak pernah diberitahu sama ada bapanya telah membuat laporan polis. Dia percaya bahawa dia mungkin telah melaporkan kerisauannya kepada pihak-pihak tertinggi.

Pascal juga mengatakan bahawa bapanya telah bercakap mengenai bagaimana dia telah menolak tawaran untuk terbabit dengan amalan rasuah yang ditawarkan oleh wakil-wakil dari UMNO.

Pascal Najadi berkata bahawa dia mengesyaki penutupan kes telah diperkuatkan kerana kegagalan pihak polis Malaysia mengesan dan menjejaki pelaku-pelaku serangan itu atau menjalankan siasatan yang sempurna.


Hussain najadi bersama Tun Dr Mahathir – seorang pengusaha bank yang
telah bekerjasama dengan golongan pemerintah Malaysia selama beberapa
abad Dan yang lebih mengecewakan adalah kegagalan pihak polis memaklumkan
keluarganya atau menyoalsiasatnya mengenai sebarang bukti yang
mungkin ada padanya mengenai kegiatan harian bapanya.

Dia hanya menerima sebuah panggilan telefon daripada seorang anggota
polis yang masih muda, yang tidak dapat berbual dalam bahasa Inggeris
dengan sempurna, berkenaan kematian bapanya.Selepas itu keluarganya tidak lagi dihubungi oleh pihak-pihak berkuasa,
katanya.

Akhirnya pembunuh telah berjaya diberkas dan menamakan seorang lelaki
yang mengupahnya dengan nilai RM20,000 untuk menembak Hussain
Najadi.Namun, menurut Pascal, tiada sebarang bukti bahawa pihak polis telah
menangkap pengupah itu, yang telah dikesan sebagai berada di Australia
dan dipercayai mempunyai hubungan dengan orang-orang di peringkat
tertinggi dalam kerajaan.

Pascal najadi, yang merupakan seorang pakar kewangan antarabangsa,
mengatakan bahawa dia percaya akhirnya nanti pasaran antarabangsa,yang akan hilang kepercayaan pada Malaysia, akibat gejala rasuah berleluasa dan pengurusan kewangan yang tidak sempurna dan melulu.

Pascal Najadi memberitahu Sarawak Report bahawa kenyataan itu akan
menjadi amat merbahaya kepada sesebuah rejim yang sentiasa bergantung harapan pada peminjaman dan pasaran-pasaran kewangan.

Sumber: www.sarawakreport.org

Related Posts:

Rogol Dia Sebab Tak Tahan, Dia Mandi Bogel, Lagipun Isteri Saya Dalam Pantang..






Rogol adik ipar ketika isteri dalam pantang

“Yang Arif, saya melakukan perbuatan itu kerana tidak tahan melihat dia mandi berbogel, ditambah lagi ketika itu bekas isteri saya sedang berada di hospital melahirkan anak bongsu kami,” jawapan spontan tertuduh, Awang Ismail, 52, selepas mengaku bersalah merogol bekas adik iparnya di Mahkamah Sesyen di sini, semalam.

Duda kepada tiga anak itu tanpa segan silu mengaku, merogol bekas adik iparnya yang ketika itu baru berumur 15 tahun sehingga melahirkan seorang anak perempuan pada 4 Jun 2010 disebabkan kurangnya keimanan dalam diri untuk melawan godaan nafsu syaitan itu.

Bagaimanapun, perbuatan keji tertuduh yang beralamat dari Kampung Alor Batu, Jabor, Kuantan itu terbalas selepas hakim, Datuk Zainal Abidin Kamarudin menjatuhkan hukuman penjara selama 32 tahun selepas pengakuan bersalah tertuduh atas dua pertuduhan mengikut Seksyen 376 B (1) Kanun Keseksaan itu direkodkan.

Berdasarkan pertuduhan pertama, tertuduh pada :Ogos 2009, di sebuah rumah tidak bernombor di Kampung Padang Limau Nipis, Bukit Payong, Marang telah melakukan persetubuhan dengan mangsa.

Manakala, mengikut pertuduhan kedua, tertuduh dituduh sekali lagi melakukan perbuatan terkutuk itu di tempat sama pada September 2009.

Zainal Abidin kemudiannya menjatuhkan hukuman 16 tahun penjara bagi pertuduhan pertama dan 16 tahun penjara untuk pertuduhan kedua yang diarahkan berjalan secara berasingan.

Pendakwaan dijalankan Timbalan Pendakwa Raya Zalina Awang @ Mamat manakala tertuduh tidak diwakili mana-mana peguam bela.

Mengikut fakta kes, mangsa yang ketika itu berumur 16 tahun telah membuat laporan polis di Balai Polis Bukit Payong pada 27 Jun 2010 dengan mengatakan dirinya telah dirogol dan telah pun melahirkan seorang bayi perempuan di Klinik Kesihatan Ketengah Jaya, Dungun.

Rentetan laporan polis dibuat, pada 7 Julai 2010, polis telah menjalankan siasatan terhadap tertuduh yang ketika itu masih berstatus abang ipar mangsa dan telah mengambil sampel darah mangsa bagi tujuan ujian asid deoksiribonukleik (DNA) di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), Kuala Terengganu.

Hasil ujian didapati, mangsa telah dirogol oleh tertuduh berdasarkan keputusan laporan kimia DNA yang diperoleh pihak polis setelah pihak Jabatan Kimia membuat perbandingan antara DNA mangsa, anak mangsa dan tertuduh.

Bagaimanapun, selepas mengetahui dirinya diburu, tertuduh telah melarikan diri namun berjaya ditangkap oleh anggota polis Balai Polis Jaya Gading, Pahang, pada 30 September lalu, kira-kira jam 1.40 pagi.

Dengan itu, tertuduh telah didapati melakukan kesalahan yang boleh dihukum penjara tidak kurang dari enam tahun dan tidak lebih dari 20 tahun dan sebatan jika disabitkan kesalahan. -SH

Ulasan GB

Iktibar: Oleh itu wahai kaum Hawa, untuk mengelakkan dari dirogol jangan mandi open-air.

Ku berpesan kepada diriku dan semua: Didiklah diri dan anak-anak (terutama perempuan) supaya tidak mandi dalam keadaan bertelanjang.

Sudah menjadi trend orang sekarang mandi berbogel apatah lagi sekarang sudah ada bilik mandi serba lengkap, menyangkakan tiada yang melihat.

Ingatlah selain malaikat, Allah juga sentiasa Maha Melihat. Hadith Nabi saw:

قَالَ بَهْزٌ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ
النَّبِىِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
الله أَحَقُّ أَنْ يُسْتَحْيَا مِنْهُ

Bahaz berkata dan menerima dari ayahnya,
dari neneknya dari Nabi s.a.w. sabdanya : "Allah itu lebih berhak untuk dimalu daripada seluruh manusia" Hadis sahih riwayat Bukhar

Related Posts:

Rakaman CCTV lelaki didakwa curi telefon

Visual rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang tersebar di media sosial mendakwa lelaki yang mencetuskan keganasan di Plaza Low Yat, Kuala Lumpur pada Sabtu lalu memang mencuri telefon. Bagaimanapun, rakaman yang disiarkan bukan yang penuh dan pihak polis masih menyiasat punca kejadian.
Read Less
RAKAMAN>> LINK

Related Posts:

Inilah KISAH SEBENAR Kes Lowyat Hasil Siasatan Polis Dan Bukti CCTV Yang Bakal Buat Ramai MELOPONG


Pada 11 JUL 2015 jam 2231, satu laporan polis telah dibuat oleh
seorang lelaki cina berkaitan pergaduhan di Upper Ground, Low Yat
Plaza. Laporan polis ini dibuat di Balai Polis TUN H.S.LEE dan
dijadikan Thsl Rpt:-23377/15. Laporan polis ini berkait ekoran kes
curi yg dijadikn Thsl Rpt:-23347/15.
Butir-butir Pengadu
————————
2.(a) Butir-butir pengadu Thsl Rpt:- 23377/15 adalah seperti
berikut :-
Nama : NG Han Sang
No KP : 800411145489
Umur : 35 Tahun 3 Bulan
Pekerjaan : Peniaga
Alamat : Blok 69-04-11 Bandar Baru Sentul,51000,KUALA LUMPUR.
(b) Butir-butir pengadu Thsl Rpt:- 23347/15 adalah seperti berikut
:-
Nama :SEE Ming Ho
No KP : 871102236019
Umur : 27 Tahun 8 Bulan
Pekerjaan : Pekerja kedai telefon
Alamat : 4Q,blok 4,Perumahan Awam Sri Pulau Pinang,Jalan Ikan
Emas,KUALA LUMPUR.
Ringkasan Laporan Polis
—————————-
3. Ringkasan laporan polis adalah seperti berikut :-
(a) Thsl Rpt:-23377/15
Pada 11 JUL 2015 jam 2000 pengadu telah menerima panggilan
daripada supervisor kedai telefon milik pengadu di lot G 31 Low Yat
menyatakan ada kes gaduh telah berlaku.Setelah bertanya dengan
pekerja yang lain pengadu mendapat tahu petang tadi terdapat kes
curi di upper ground dan tempat yang berlakunya pergaduhan ini
adalah kedai yang menangkap lelaki melayu yang telah curi telefon
bimbit petang tadi. Pekerja pengadu menyatakan kekecohan itu
dilakukan oleh 7 lelaki melayu. Mereka telah pecahkan kedai dan juga
telefon bimbit serta telah memukul 2 pekerja pengadu dan
mengalami kecederaan. Pengawal keselamatan dah cuba untuk
meleraikan kekecohan tersebut tetapi tidak diendahkan. Lelaki
melayu tersebut menyatakan bahawa bapanya polis dan tak takut
pun masuk dalam lokap. Apabila ramai pekerja di dalam Low Yat
berada di kawasan tersebut, kesemua mereka melarikan diri. Pekerja
saya dapat menangkap gambar dan video semasa kekecohan berlaku.
(b) Thsl Rpt:-23347/15.
Pada 11 JUL 2015 jam 1647 semasa pengadu sedang menjaga kedai
telefon bimbit di alamat Techasia Boutique lot UG k021, Plaza Low
Yat, Jalan Bukit Bintang KUALA LUMPUR telah datang 1 lelaki
Melayu melihat dan meminati satu telefon jenis lenovo jenis s860.
Lelaki tersebut telah meminta kurangkan harga dan pengadu
bersetuju untuk mengurangkan harga, Lelaki melayu tersebut telah
bersetuju untuk membeli telefon tersebut. Apabila pengadu leka
untuk mengambil free gift untuk diberikan kepada lelaki tersebut
pengadu dapati lelaki tersebut telah hilang. Pengadu menjerit
menyatakan pencuri apabila nampak lelaki melayu tersebut sedang
turun dari tangga bergerak dan pada masa yang sama orang ramai
berjaya menangkap lelaki berkenaan di tingkat bawah. Pengadu
mendapati telefon itu telah tiada pada lelaki tersebut telah
menyerahkan lelaki tersebut kepada pengawal keselamatan dan
semasa di dalam bilik pengawal keselamatan lelaki melayu itu
menyatakan yang beliau orang kuat Bukit Bintang. Pengadu telah
hubungi pihak polis dan mereka telah dibawa ke balai polis untuk
membuat laporan.
Tindakan Polis
—————–
4.Kedua-dua kes ini telah dirujuk kepada INSP. SHAHRIR bin
MOHAMAD – Pegawai Penyiasat IPD DANG WANGI untuk siasatan
lanjut. Thsl/23377/15 disiasat di bawah sek 147kk & 427kk manakala
Thsl/23347/15 disiasat di bawah sek 379kk.
5. Tangkapan Thsl/23377/15 ialah MOHAMAD KHAIRUL AZMI bin
MAZLAN No KPT: 930122-14-5947. Tangkapan Thsl/23347/15 ialah
SHAHRUL ANUAR bin ABDUL AZIZ No KPT 930515-08-6247. Kedua-
dua saspek direman 3 hari mulai 12/7/2015.
Siasatan Awal SB DW
————————-
6. Kedua-dua saspek tlh pergi ke Low Yat Plaza utk beli HP,
SHAHRUL tlh melarikn HP namun orang awam tlh melakukn
tangkapan & menyerahkn kedua-dua saspek kpd pengawal
keselamatan. Anggota MPV tlh membuat tangkapan semula utk
dibawa balik ke balai THSL. Walau bagaimanapun, KHAIRUL tlh
dibebaskn.
7. KHAIRUL tlh panggil geng2nya utk pergi ke kedai OPPO Plaza Low
Yat utk balas dendam.
8. Hasil siasatan & soal siasat SB DW adalah spt berikut:-
i) SHAHRUL mengaku mencuri telefon bimbit namun tlh jatuh ketika
melarikn diri.
ii) CCTV tlh merakamkan perbuatan SHAHRUL melarikn telefon
bimbit.
iii) Mengaku mereka telah ambil dadah sebelum pergi ke Plaza Low
Yat.
iv) KHAIRUL telah mengaku panggil geng utk membalas dendam di
Plaza Low Yat. Antara geng2 yg dikenalpasti adalah Ayie, Mat, Tiger
(Anggota Polis KS Ampang Jaya), Wan, Ali & Baby.
Mesyuarat Perancangan T/KPD DW
————————————
9. Mesy tlh dipengerusikn olh T/KPD DW pd 12/7/2015 jam
1430-1520 di IPD DW bersama BSJ DW, SB DW & D7 Bkt Aman. T/
KPD DW tlh mengarahkn tindakan berikut:-
i) Usaha mengesan geng2 yg masih bebas.
ii) Buat urine test
iii) Menangkap lelaki Cina yg terlibat dlm pergaduhan sebagai
tindakan neutralise.
iv) Kawat cam kedua-dua pihak.
v) sediakn fakta kes untuk KP & KJSJ membuat sidang media pd
isnin.
vi) statik anggota mpv & urb di Plaza Low Yat utk mengelakkan
sebarang tindakan mana2 pihak menjurus ketegangan perkauman.
Reaksi2 Blogger
——————
10. Reaksi2 yg terdapat di laman blogger adalah seperti berikut:-
a) Reaksi blog Cina
– Dunia dah berubah, tak sangka pencuri berani balas dendam.
– pengawal keselamatan tidak berguna, hanya menyaksi sahaja.
– mengkritik kaum melayu menberi alasan mereka terbeli hp klon,
namun persoalannya ia adalah kedai oppo berlesen maka tak mungkin
jual hp klon.
– pengawal keselamatan semua warga asing, tidak profesional.
– pengawal hanya buli orang awam sahaja.
– melayu tak guna.
– malaysia tak ada undang2.
b) reaksi blog Melayu
– Jgn satu hari nanti Cina di Tanah Melayu ni jd mcm Cina di
Indonesia. Baru makan xhabis.
– penjual hp cina penipu, kaki kencing
– Mana melayu2 kita ni tak duduk diam. Skrg cina sudah pijak atas
kepala melayu.. takkan nak kasi muka lagi.. jangan sampai 13may
berulang kembali.
Ulasan
——-
11. Dilihat punca utama kekecohan ini adalah rasa tidak puas hati
oleh sekumpulan remaja melayu ekoran seorang kawan mereka telah
ditangkap dan dituduh mencuri telefon di salah sebuah kedai di
Plaza Low Yat.
12. Insiden ini menjadi viral ekoran orang ramai telah upload video2
& gambar2 kejadian ke dlm blogger & seterusnya mengeluarkn
komen2 berunsur perkauman tanpa mengetahui keadaan sebenar
insiden pergaduhan tersebut.
13. SB DW tlh mencadangkn supaya tangkapan dibuat ke atas
beberapa lelaki Cina yg terlibat dlm pergaduhan tersebut sebagai
langkah neutralise isu sensitif perkauman. Selain itu, sidang media
pihak polis perlu menerangkan fakta kes secara betul supaya perkara
ini tidak berpanjangan.
14. Anggota sektor SB juga tlh diarahkn utk menjumpai tokoh2
masyarakat supaya tidak mengambil tindakan sendiri & serah kpd
pihak polis utk siasatan. Tq.
[12/07/2015 22:31] +60 19-973 4469: Ydh Dato/tn.
Utk makluman situasa semasa di Plza Low Yat berakhir jam 2045..
1. Lokasi kumpulan Ali Tinju sedang berada di hadapan Restoran Nasi
Kandar Arraaziq Jalan Bulan;
2. Lokasi kenderaan dari Keramat berada di belakang Plaza Low Yat
dan sesetengah berada di hadapan Plaza Low Yat.
3. Jumlah keseluruhan kaum Melayu yg hadir seramai lk 60 orang.
Butir2 kenderaan & perkembangan lanjut menyusul. Tq.

Related Posts:

Isu Lowyat.. Inilah ULASAN Amran Fans Yang Bakal Buat Ramai TERPANA !!!


Isu Lowyat.. Inilah ULASAN Amran Fans Yang Bakal Buat Ramai
TERPANA !!! | Kes gaduh dekat Low Yat semalam tu Amran rasa
memang sah-sah punca awal dari peniaga tu sendiri. Cuma nak
dialihkan perhatian mula lah disebarkan cerita kononnya berpunca
dari budak Melayu tu yang mencuri. Padahal difitnah mencuri. Orang
yang rajin cari gadget dekat Low Yat atau The Mines tau la situasi ni
macam mana.
Cuma yang jadi meletop tu sebab buku bertemu ruas. Selama ni
peniaga pailang macam ni dia org makan budak-budak bodo, orang
tua, student kolej, kali ni mungkin dia dah tersilap makan budak.. so
mendapat la.
Kalau ikut pengalaman orang sekeliling Amran lah kan, dah dua org
member Amran yang kena kencing macam ni. 1st dekat Petaling
Street. 2nd dekat The Mines. Modus operandi dia sama je, sapa
tawar harga tapi tak beli memang kena belasah.
Tak semua peniaga gadget mcm tu. Tapi 90% peniaga Low Yat,
Petaling Street dan The Mines memang perangai mcm tu. Terminal
One Seremban pun dah mula nak menjangkit wabak ni.. Orang ramai
yang nak ke tempat-tempat macam ni diharap lebih berhati-hati la.
Dia org ni dah makin naik tocang.. Kita melayu ni memang la bukan
bangsa yang memonopoli peniagaan gadget mcm ni, tapi kalau kau
berniaga tu betul nak cari rezeki halal, kau tak kan buat perangai
mcm ni. Tak pecaya kau boleh masuk mana-mana downtown yang
rata-rata peniaganya orang Melayu.
Tak pernah lagi Amran nampak peniaga buat perangai mcm ni dekat
pembeli rasanya.
Kepada semua peniaga Melayu tu, harap korang tak buat lah
perangai mcm ni bila berniaga. Set dalam otak kau tu yang rezeki
Tuhan bagi. Tak payah nak ugut-ugut orang untuk beli barang kau.
Ada rezeki ada la. Kalau nak 24 jam dapat duit, pegi jual dadah la
bodo. KREDIT FB AMRAN FANS.

Related Posts:

AWAS!!!.. 3 Kesan Merbahaya Sekiranya Isteri Sering Menghisap Kemaluan Suami

Sepasang suami isteri telah datang menemui seorang doktor selepassuami itu telah menganggap dia telah diserang penyakit jantung. Diadihantar terus ke hospital di mana kakitangan memeriksanya, Setelahdiperiksa dan didapati tiada apa-apa masalah, si suami dibenarkanpulang. Pasangan itu tidak puas hati. Mereka menemui doktor tadi untukmendapatkan sebab munasabah atas masalah itu.Doktor pun bertanya mereka “serangan penyakit jantung” bila telahterjadi dan mereka membalas bahawa ia telah terjadi pada lebih kurangjam sembilan pada waktu malam. Kemudian dia bertanya kepada merekaapa mereka telah lakukan menjelang ia terjadi, dan mereka membalasbahawa mereka telah berasmara berulang-ulang kali.“Bagaimana cara kamu bersenggama”? dia bertanya. Pasangan tersebutmerasakan mereka tidak perlu memberi ‘detail’ dan membalas bahawamereka “hanya bersetubuh” (perasaan malu dan Ego sentiasamenyulitkan pemulihan kesihatan). Ketika doktor itu menekan bahawapenting baginya untuk mengenali betul-betul bagaimana mereka telahbersenggama, wanita mengakui bahawa dia telah “menghisap”. “Kamumenghisap bahagian yang mana”? dia mendesak. Setelah digelabahkan,wanita membalas bahawa dia telah menjilat dan menghisap kepala zakardan tiba-tiba suaminya mengalami “serangan penyakit jantung”.Doktor tersebut menasihatkan mereka supaya jangan mengulanginya. Diamenerangkan kepada mereka iaitu dengan menghisap kepala zakarsuaminya, wanita tersebut telah merangsang jantung dan paru-parusuaminya. Dan yang rangsangan seperti itu adalah lebih daripada yangboleh dikendalikan oleh si suami.Lagi artikel menarik : Hukum Suami Menjilat Kemaluan Isteri Yang WajibKita TahuApa yang mereka sangkakan suatu serangan sakit jantung sebenarnyaadalah degupan yang dipercepatkan oleh “urutan reflexology” si isteriyang menghisap kepala zakar suaminya. Kesan yang tidak seimbang keatas organ yang berkaitan iaitu paru-paru dan jantung.Rangsangan zakar yang tidak seimbang adalah berbahaya. Korang harusmengelak daripada menggunakan rangsangan terlalu banyak disebahagian zakar. Korang mesti memelihara keseimbangan. Sudah tentu,setiap orang berbeza, maka korang mesti membuat eksperimen untukmendapat tahu apakah jumlah rangsangan yang betul untuk korang.Cara melancap yang tidak terkawal dapat menjadi merbahaya atas sebabyang sama. Ketika melancap kebanyakan lelaki tertumpu kepada sebuahpenempatan khusus zakar, penempatan yang adalah kebanyakanerotogenic. Dengan tidak sengaja, lelaki ini merangsang hanya sebahagianbadan sahaja melalui rangsangan yang tertumpu pada suatu zon tertentureflexology.Ketika seorang lelaki melancap, dia harus memberi perhatian sama kepadaseluruh zakar, kepala dan batang. Bila melancap dengan suatu cara yangseimbang, dia dapat melancap sebanyak mana yang dia suka tanpamerosakkan tubuhnya – kecuali jika dia inzal ( mengeluarkan mani)Seperti yang diketahui, korang kehilangan nutrien, bahan penting dantenaga korang bila inzal. Mengeluarkan air mani berlebihan bukan sahajamerbahaya, malahan ianya adalah mala petaka!!! korang tidak dapatkekal sihat bila kehilangan sebegitu banyak tenaga dan korang juga tidakusah menjangkakan hayat yang panjang menanti korang.Oleh kerana melancap mudah dilakukan – ramai jugalah yangmelakukannya berlebihan dan tidak perasan bahawa mereka menghabiskantenaga hayat mereka. Melancap bukanlah soal prinsip moral; ia adalahsuatu kenyataan saintifik yang perlu difahami dengan matang.Korang dapat membezakan mereka yang melancap secara berlebihdaripada mereka yang tidak – dengan melihat warna kulit mereka, yangmana biasanya sangat pudar. Mata mereka kerapkali malap akibatkehabisan tenaga. Pendapat mereka lembap, mereka kurang cita-cita,dan mereka selalunya stress. Semua ini akibat daripada melancapberlebihan.Menurut cerita orang tua-tua, melancap akan menimbulkan kebutaan,kehilangan ingatan, dan masalah akal. Kehilangan tenaga batin menjejaskelenjar pituitary, yang mana mengawal fungsi ingatan. Kadarmetabolisme dan edaran darah akan terjejas menyebabkan kelemahantubuh luar dan dalaman.Bagaimanapun perbuatan mengurut zakar dengan kadar dan tatacaratertentu seperti kaedah yang disyorkan dalam risalah Minyak LintahTapa dapat membantu memberi keseimbangan kepada pengamalnyakerana urutan dalam kiraan yang seimbang adalah penting dalammemulihkan tenaga dan otot serta organ dalaman. Dalam masyarakat Taolama – urut reflexology ke atas zakar, selain daripada faedah kesihatan,juga dilakukan untuk kelazatan – tapi dengan syarat tidak mengeluarkanair mani!

Related Posts:

Pemberian BR1M Dikaji Semula Supaya Penyokong Pembangkang Tak Dapat



Semakin hari, keadaan politik di Malaysia semakin menampakkan belangnya.Kali ini, kenyataan Shafei Abdullah, perwakilan UMNO Wilayah Persekutuan menggesa Putrajaya mengkaji semula pelaksanaan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) supaya ia tidak diberikan penyokong pembangkang Pakatan Rakyat (PR) yang turut menerimanya.

Kami memang langsung tidak bersetuju dengan kenyataan ini.Inilah sebenarnya corak pemikiran politik yang perlu dielakkan.Tak perlu kami nak ulang banyak kali.Duit cukai rakyat bukan duit UMNO,PKR ataupun PAS dan DAP!

Hak rakyat, semua rakyat berhak dapat.Tidak kira apa fahaman politik mereka sekalipun.Tapi, bila ada kenyataan-kenyataan begini, kami rasa sangat kecewa.Adakah ini menjadi kebiasaan kepada satu-satu parti pemerintah memikirkan duit hasil dari cukai dan pendapatan negara adalah milik parti pemerintah?

Pemerintah dipilih untuk menguruskan pebelanjaan, pentadbiran dan juga kebajikan rakyat.Itu sebenarnyafungsi sesebuah kerajaan yang dipilih secara demokrasi.

Anda sebagai rakyat Malaysia, bersetujukah dengan pendapat perwakilan UMNO di atas?


P.S. kalau macam itu, cukai dari penyokong pembangkang, kerajaan jangan ambil.Baru adil dan saksama.

Related Posts:

Pergaduhan di Plaza Lowyat



Laporan terini, satu pergaduhan berlaku di Plaza Lowyat yang melibatkan beberapa individu. Pergaduhan ini telah mencetuskan kesesakan di plaza berkenaan.

Manakala beberapa buah video menunjukkan orang ramai menerkam masuk selain itu beberapa babak pergaduhan sehingga ada premis-premis lain yang menjadi mangsa pergaduhan.

Bagaimanapun punca yang sahih belum dikenal pasti setakat ini. — Siakapkeli.my


Gambar-Gambar Pergaduhan di Plaza Lowyat












Sumber gambar: Oh Media!

Related Posts:

AL-FATIHAH LINDA RAAFAR. SEMOGA ANAK TENANG DISANA.. SAMA-SAMA BERDOA



 

AL-FATIHAH BUAT LINDA RAFAR ATAS KEHILANGAN ANAK LELAKI BELIAU.


TAHUN KEDUA LINDA RAFAR BERPUASA DAN BERAYA TANPA ARWAH MEMEN.
DOAKAN AL-FATIHAH ARWAH MEMEN YANG MENINGGAL DUNIA 5 JULAI TAHUN LALU.SEMOGA LINDA TERUS TABAH.


Pengikut akaun Instagram (IG) Linda Rafar mendoakan pelakon itu tabah selepas dia menaikkan foto arwah anaknya, Rezaimen Keiflen atau Memen.


Foto yang dimuat naik Linda pada malam pertama Ramadhan itu mengundang rasa simpati pengikut, lebih-lebih lagi ia disertakan kapsyen yang agak menyentuh perasaan.











Tahun ini merupakan tahun kedua Linda berpuasa tanpa anak lelakinya itu.

Antara komen yang menarik perhatian Astro Gempak ialah daripada Amizan Jamil, “Jangan bersedih lagi wahai si ibu... Dia meninggal semasa kanak2 dan belum baligh lagi semestinya dia ahli syurga... Akak sepatutnya bersyukur kerana salah seorang keluarga kakak sudah berada d Syurga.... Kita kena redha dan ikhlas pemergian dia.. Ketentuan Allah mmg terbaik.. Tabah ya Kakak... Semoga kehidupan kakak dan keluarga akak semakin bahagia... Amin.. ;)

Linda juga dilihat telah membalas ucapan selamat para pengikut IGnya.

Memen meninggal dunia ketika berusia 12 tahun pada 5 Julai tahun 2014 akibat ketumbuhan kronik dalam perut.

Semoga Linda tabah dan kami doakan roh Allahyarham Memen berada di kalangan orang beriman.

Al-Fatihah.

Related Posts:

Aruni Ashikin Dedah Gambar Wajah Datuk Pernah Buat Seks Dengannya




Aruni Ashikin Dedah Gambar Wajah Datuk Pernah Buat Seks Dengannya | Mengejutkan! sekali lagi zara alias aruni ashikin mendedahkan seorang lelaki yang di dakwa berpangkat datuk yang pernah mendapat layanan seksnya sebanyak 4 kali.

Nampaknya aruni ashikin tidak peduli dengan pangkat,selagi ia tak puas dengan niatnya yang di rancang dari awal lagi.satu demi satu telah didedah,bukan setakat gambar bahkan nama sampai ke no plat kendaraan sekali di dedahkan.

Inilah salah satu jantan penyebab saya x ambik COD.nama jantannie tado’*****,no plat kereta **** jenis (toyota vellfire warna putih) no telepon ****.



zara atau aruni ashikin yang berang dengan penipuan itu bertindak mendedahkan identiti dan memelaukan datuk berkenan yang didakwa telah menipu aruni ashikin karena tidak membayar khidmat seksnya sebanyak empat kali.Zara juga meminta pendapat ramai “perlukan saya meletakkan gambar bogel dia dan kawan dia masa di royal bintang”



Aruni juga juga menyatakan dia bukan pelacur jalang yang bodoh yang boleh dipermainkan lelaki sesuka hati.mungkin kah ini sebab kenapa dia sanggup memalukan dirinya sendiri?

Aruni si pelacur kelas atasan sememangnya seorang pelacur yang cukup berani dan nekad ,dia seakan tidak takut dengan apa-apa kesan yang bakal menimpanya di pendepan hari terhadap kenyataan beraninya itu.

Betullah kata orang tua tua dulu menang jadi arang kalah jadi abu..

Related Posts:

Apa Sebenarnya Masalah Umat Melayu Pergi Bazar Pakai Baju Tutup Aurat Tapi Ketat Macam Ini



Dalam Islam umatnya disuruh memakai pakaian yang menutup aurat dan tidak ketat kerana setiap larangan yang ada dalam Islam tersebut sudah pasti mempunyai alasan yang kukuh.

Menutup aurat bagi lelaki dan wanita Islam adalah wajib, maka kita dengarlah ayat-ayat dari mereka

”Janganlah nilai orang dari luarannya. Don’t judge a book by its cover!”

“Walaupun tidak tutup aurat, saya tetap masih jaga solat dan menjaga tingkah laku”

Ayat biasa yang sudah pasti akan dengarkan.

Tetapi adakah anda berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi yang melihat aurat anda mempunyai hati sesuci dan iman setinggi anda juga

Langsungkah mereka tidak memberi kesan dan tidak membangkitkan nafsu serakah mereka yang berada di hadapan anda?



Kini dalam bulan Ramadan, pergi ke bazar Ramadan tidak bolehkah mengenakan pakaiaan sopan sedikit? sebab ada segelintir masyarakat melayu pergi bazar Ramadan dengan pakai ketat sana sini, dah bertudung elok tapi aset belakang ‘mengembang serlah’ macam buah nangka.

Perlakuan mereka ini seolah-olah tidak menghormati bulan Ramadan, sedangkan banyak dikongsi dilaman sosial, ada pak cik Cina tu nak buka tudung tin air pun perlahan-lahan sebab hormat orang Islam berpuasa, ini kita sendiri orang melayu tidak hormat saudara sebangsa seagama berpuasa.

Ini mereka pergi bazar tayang aset, bagi lelaki ajnabi tengok. Perlu ingat orang lain berpuasa bukan sahaja menahan dari lapar dan dahaga tetapi melawan nafsu. Senang cakap sudah pasti ramai akan melihat dan melihat kali kedua (zina mata).

Bak kata orang Pak Aji datang bazar pun boleh tercabut kopiah tengok mereka-mereka ini.

Sumber – Siakapkeli.my

Related Posts: